"טבע האדם" לתלמידים ותלמידות (1302 בגפ"ן)
נניח והיינו יכולים לחזור בזמן. נניח והיינו יכולים לשנות חלק מהדברים שחווינו ומשפיעים על חיינו עד היום. יתכן והיינו בוחרים לנסות ולשנות כמה דברים כבר מילדותנו.
הילדים שלנו נמצאים "שם" כרגע. הם נמצאים בזמן אליו חלקנו היינו חוזרים על מנת לשנות ולשפר. ה"שם" שלנו הוא ה"כאן" שלהם. העבר שלנו הוא ההווה שלהם.
תוכנית "טבע האדם" מעניקה לתלמידות ולתלמידים הזדמנות יוצאת מהכלל להגשמה אישית וחברתית. התוכנית מאפשרת ביטוי מתוך ביטחון רגשי וחופש תודעתי. ביטוי מתוך תמיכה וחיזוק להיות מה שבאמת רוצים להיות. להיות אני בגרסה הטובה יותר עם תחושת גאווה והערכה. כל זאת בגישה אנושית ומאוד מיוחדת, בדרך היוצרת מרחב בטוח ותומך, בלמידה מסקרנת הפורצת דרך ומחשבה.
"טבע האדם" מוכיחה שהישגים ומצוינות קשורים בקשר ישיר בבניית תדמית אישית ותדמית חברתית חיובית.
עד כה, נחשפו לתוכנית "טבע האדם" עשרות אלפים שמעידים שזו אחת החוויות המשמעותיות ביותר שחוו. "זה אחד הדברים המשמעותיים ביותר שחוויתי", "הסדנה באמת שינתה בי משהו", "אי אפשר להסביר את זה, חייבים לחוות את זה...", "חבל לי שלא נפגשנו לפני שנים אבל, זכיתי שנפגשנו עכשיו...", "למה לא כולם מקבלים את זה?". ניתן לקרוא תגובות ב"משתתפים מספרים" באתר.
פרטים טכניים:
התוכנית מקיימת מסדנה בודדת, דרך רצף של סדרת מפגשים ועד פעילות המתקיימת לאורך כל השנה.
במרבית המקרים כל מפגש נמשך שעתיים אקדמאיות (שני שיעורים ברצף) לכל קבוצה.
הפעילות מתקיימת בתוך המרחב הכיתתי, לרוב בליווי איש או אשת חינוך.
ניתן להזמין את התוכנית לתלמידים מכיתה ד' ועד יב'. התוכנית מתאימה למגוון אוכלוסיות- תלמידים מן השורה, מצטיינים, כיתות אתגר, מחוננים, ח.מיוחד (בחלק מהמקרים), כיתות ייעודיות וכיוצא בזה.
התוכנית מאושרת בגפ"ן (מספר תוכנית: 1302) אך ניתן להזמינה גם במגוון מסגרות תקציביות שונות.
ניתן להזמין את התוכנית בכל רחבי הארץ.

נושאים לתלמידים ונוער בהם נוגעת "טבע האדם"
ביטחון עצמי
שוויון
יחסי התת מודע עם מודע
לחץ חברתי
שיפור תוצאות
התמכרויות ופיתויים
הערכה עצמית
חופש הבחירה
פתיחות ומבוכה
מערכות יחסים
זיכרון ויכולת אישית
השפעת ההווה על העתיד
מנהיגות
הלשנה מול סיוע
הרגלים מול בחירה
הדרך להצלחה
התמודדות מול ויתור
תקשורת בינאישית
דעה קדומה, אפליה וגזענות
הערכה ותדמית אישית
הכלה רגשית
ערבות הדדית
נקודת פתיחה ודף חדש
התבגרות בריאה
חרם והדחה
מצוינות
סליחה ומחילה
להיות אני משודרג/ת
סילבוס "טבע האדם" לתלמידים ונוער
חשיפה שתיצור עניין, משיכה ומוטיבציה, תוך הכרת דרך העברת המסרים והתובנות (פעילות חווייתית והמשגה). בנוסף, הכרת הכללים הבסיסים למפגשי "טבע האדם" (setting)
• עידוד חשיבה עצמאית ומקורית
• הכרת היכולת להגביר את מיצוי הכישורים והיכולות האישיות ללא תלות בסביבה ובעבר
• התאמת חלומו של כל פרט לרצונו ומעשיו
להכיר את הזכות לחלום ואת הצורך להתאמץ ולא לוותר על מנת להשיג את החלום
ללמוד כיצד להניע עצמי לעשות דברים שאני רוצה
• הטמעה שמקור הקושי להשתפר ולהיות טוב יותר אינו טמון במגבלה קיימת, ביכולות מולדות או באנשים אחרים אלא שההצלחה טמונה בבחירה והשקעה אישית
• להוכיח את יכולת השפעת האמונה וחוסר האמונה של הסביבה עלינו
לבחון כיצד ביכולתנו לזהות אפשרויות לשיתוף פעולה שטרם זיהינו
• ללמוד כיצד אפשר לאהוב משהו שונה, שאינו מוכר לי ושאני אפילו מכיר ולא אוהב
• להכיר את הקשר שבין פתיחות ומוכנות לעשות "שטויות" (לא לקחת את עצמנו ברצינות כל הזמן) ליכולת לאהוב
• להכיר בכך שתוצאות הן עובדה ומיותר להתווכח עליהן. כדאי ללמוד אותן ולהסיק מהן
• לחוות בפועל כיצד ניתן להשתפר משמעותית גם אם לא מאמינים שניתן דרך נושא הזיכרון
לחוות חוויית הנהגת אחרים ובחינת כיצד אנו נראים כמנהיגים וכמונהגים
• ללמוד ולהבין מהי הכלה ומהי הקשבה נקייה
• תרגול הכלה והקשבה נקייה על מנת להשיג שיתוף פעולה איכותי
העלאת האמונה העצמית ביכולותיי והצבת עצמי במרכז
• להתחיל ולהכיר למשתתפים את השפעת האדם על הסביבה ועל עצמם
• ששינוי קטן יכול להוביל לשינוי גדול מאוד (אפקט הפרפר)
יצירת מציאות שאני רוצה בה במקום התמודדות עם מציאות הקובעת לי מה יהיה
לשזור את כל חוויית "טבע האדם" כצידה לחיים ומזכרת חיובית ומשמעותית לשנים הבאות. חשיפת תמונות מהתוכנית, משוב ופעילות מסכמת
* רצף התכנים אינו מחייב.
* ישנם תכנים שלא יועברו ושינם תכנים שיתווספו, בהתאם לצרכי הקבוצה והדינמיקה הקבוצתית.
* ישנם נושאים המועברים לאורך מספר מפגשים.